Friday, December 10, 2010

Duit

     Aku baru je balik dari ATM bank islam dekat intec ni haa. Aku dah tau dah duit aku dalam tu tak ade la banyak sangat pn. Ada RM300++ je pn pastu aku merancang nak keluarkan RM150. Banyak nak guna duit la awal2 sem ni. Nk kena bayar duit buku, pastu nak pergi tengok orkestra lagi, dan paling tak tahan, NAK BAYAR DUIT DENDA MAWAR OK!! Bukan seringgit mahupun dua ringgit tapi, RM40! Mungkin bagi sesetengah orang ciput je tu tapi bagi aku, besar nak mampos!  OPSS.. besar je.. uhukhukhuk~ Tapi, aku bersyukur jugak lah.. untuk 7 kesalahan yang aku buat, aku hanya perlu bayar RM40 .. heheh. :)
    Lagi satu benda yang merunsingkan kepala otak, limpa usus, dan segala organ dalaman aku sekarang ni hal yuran plak! Adoiii... RM475+RM210. haa,, korang kire la sendiri berapa ye anak2! The worst part is, we have to pay it using or money first! ohhh.. mana aku nak cekor duit nih?? Memang la mama bole bagi tapi kesian la gak.. Aku bukan anak tunggal, ada 3 lagi budak2 bawah aku haa.. adoii2.. Pastu, duit maybe masuk bulan February 2011. Korang tau x apa maknanya??? Tu maknanya, duit tu masuk tahun depan !! Macam mana nak hidup ni makk???!! Moga2 murah la rezeki mak aku nak bagi aku duit utk bayar segala mak datuk nenek2 cucu cicit punya duit ni..huhu  
     Haa.. sebenarnya aku ni nak cerita yang duit baki aku dalam bank tu tinggal RM232.32 je sekarang ni. Bole la untuk survive seminggu dua lagi.. Tapi macam mana dengan minggu2 seterusnya?! Any idea?
broken ! huhu~
kalau aku dapat duit ni,seriously aku belanja korang movie n makan!



1 comment: