Tuesday, January 11, 2011

kisah kerabu mangga

Sapa pernah makan kerabu mangga??!!
Sedap tak??
Kerabu mangga ni berasal dari Thailand tapi sekarang orang Malaysia pun da pandai makan n buat kerabu ni tau. Kerabu mangga ni boleh dihidangkan untuk side dish atau dessert. Kalau nak jadikan dessert, lagi sedap kalau masukkan dulu dalam fridge dalam sejam ke pastu makan sejuk2. Walahh!!

Emm.. tapi sebenarnya aku bukan nak cerita pasal cara2 nak buat kerabu mangga ni tapi kisah aku dan kerabu mangga.. uhukhuk.

Aku ada assignment berkenaan demonstrative speech tau. Untuk assignment ni, kitorang kena demo something in front of the class. Mula2 aku nak buat triffle tapi payah la pulak sebab kena guna agar2. Fikir punya fikir, aku pun decide nak buat kerabu mangga.

Dipendekkan cerita aku dapat giliran ke 21/23. Tapi aku tukar dengan 'alia so aku ambik giliran kelapan. 11/1/11 (cantik kan number?hehe) tarikh aku kena demo kat kelas.
Hari yang dinanti-nantikan pun tiba. Dengan semangatnya aku bawak segala barang termasuk mangga muda, cili, bawang, gula ,garam dan yang sewaktu dengannya ke intec.Berbekalkan semangat yang jitu aku pun naik bus ke intec dengan beg oren tarian 1 malaysia ( ala.. beg yang dapat free tu. heheh). Tak lama lepas tu, aku dapat call dari Fara bahawa sesungguhnya lecturer aku mc so, demo speech tu postpone ke isnin depan.

URGHHHH ! AKU DEPRESSED!
 Kena beli balik semua bahan sebab mane boleh tahan seminggu bahan2 tu wei!uhukhukhuk

6 comments:

  1. sabar ye, aku jadi tukang makan je. heheheheheh :P

    ReplyDelete
  2. cian nurin...huhu...
    xpe, practice dulu...
    tibe2 teragak plak nk makan kerabu mangga...

    ReplyDelete
  3. tau xpe.. huhu~ last2 buat je tp bg member bantai.. ngee

    ReplyDelete
  4. hak3...........
    sbr ye rinnnnnnnnnnn
    huhuhu,.............

    ReplyDelete
  5. ina : huhu.. tau xpe.. tgah sabar ni. huhu

    ReplyDelete