Saturday, April 2, 2011

ikrar aku janji

aku ingat lagi waktu muda2 dulu, waktu f3, and f5 ada majlis aku janji kat sekolah.
aku rasa kebanyakan sekolah pn ada majlis camni kan?
Aku janji ni macam kita berikrar deoan mak ayah la yang kita akan belajar bersungguh2 pastu dapat result cemerlang time exam

Cuak bak hang! sebab?
sebab dah berjanji. mestilah cuak . da janji maknanya kau kena tunaikan. ada paham?
time f3, alhamdulillah aku tunaikan janji aku. aku dapat 9a...
time f5 pulak, aku mintak maaf kat mak bapak aku sebab aku tak dapat 11a. 
aku dapat 6a jer..
sebab tu aku kat program tesl ni hah. kalau aku straight a's da takde kat malaysia kot ( cehh ayat nak poyos adios saje! ) huhu

ok, papepun, zaman aku dah berlalu.
hari ni giliran adik aku, fatin pulak. dia ni f3 so, berikrarlah harini,.huhu
to her, i wish the best of luck for PMR. :)







ha.. kau tengok gambar2 tu, pelik tak?
mula2 budak2 menghadap mak ayah pastu, membontotkan pulak.

ni lah yang mak bapak aku and even aku pun tak puas hati. 
masa taklimat, menghadap mak bapak tapi bile berikrar pusing and menghadap politician and vvip kat depan.
aku taknak sebut lah kan sape politician tu, aku ni takde duit nak bayar saman nanti tapi, bile macam ni seolah2 lebihkan vvip dari mak bapak. padahal berjanji dengan mak bapak.
waktu diorang lafaz ikrar tu, mak bapak tak dapat pun tengok muka anak masing2. tengok bontot je la mak bapak oiiii...
tak sesuai lah kan buat macam tu..harap lain kali pihak berkenaan lebih prihatin.
wallahualam


p/s : sekolah aku dulu tak macam ni. kami berdiri atas pentas and facing parents :) i love smapk <3

3 comments:

  1. eyh,lupa aku adik kau yang fatin tu sama baya ngan si munir . cepat je kan masa berlalu.rindu dengan semua . ;p

    ReplyDelete
  2. Haha agak pelik sangat sangat tetiba pulak berikrar meghadap politicians. Bukan nak berikrar dengan diorang pffft

    ReplyDelete
  3. mazni : aah.. how;s munir??
    syidah : memang ahh,,xpaham akuu

    ReplyDelete