Sunday, October 30, 2011

Hati aku

Kau ade berapa hati? 
Aku ade 1 hati.


Hati kau ade berapa bahagian? 
Aku ade dua.


Hati kau colour ape? 
Hati aku colour courli * as in warna warni.


Ape yang ade dalam hati kau?
 Dalam hati aku ade darah.


Lagi?
Ade nama orang2 yang aku sayang.


Tu je? 
Ade memori2 indah dan pahit yang aku taknak lupakan.


Eh, kenapa kau simpan memori dalam hati? Bukan dalam otak? Kenapa kau simpan memori pahit jugak? Orang nak yang manis je.....
Aku simpan dalam hati sebab aku nak memori tu at the centre of my body. Dekat dengan jantung. Sebab memori tu nyawa aku. Aku hidup dengan semua memori tu. Kalau aku simpan dalam otak, aku boleh lupa. Kalau aku terhantuk hilang ingatan, memori2 tu pun akan hilang. Tapi bila aku simpan dalam hati, walaupun aku hilang ingatan, i know i have the memories somewhere in myself. 


Aku jugak simpan memori yang pahit sebab aku belajar daripadanya. Memori2 tu mematangkan aku. Menjadikan aku seorang Nurin. Menjadikan aku lebih tabah. Aku simpan rapat2 dalam hati sebab aku nak jadikan yang pahit itu penawar. *macam ubat, pahit tapi jadi penawar kan. Yup! same goes to me. Yang pahit tu aku jadikan sempadan dan teladan. Aku taknak ulangi memori pahit tu lagi. Cukuplah ruang hati aku dah penuh dengan yang lama. So, lepas ni dah takde memori pahit dah sebab my heart is full :D sory bad memory,, go find another heart !




Tengok. hati aku pernah rosak dulu. Dia broken, injured, went to ICU. aku dah try macam2. Aku dodoikan dia. Aku sapu minyak. Aku tampal dia. Sakit tau kena letak ubat. Pedihnya tak tergambar. Seksa tau kena jahit. Aku tak pakai bius pun time jahit. Jahit ikut sedap aku je. Tapi walau sakit walau perit aku cuba cuba dan cuba jugak nak sembuhkan hati kesayangan aku ni. Yela kan aku cakap tadi, aku ade satu hati jeee. Kalau aku tak sembuhkan, dia melarat. Nanti aku nak pakai hati ape???

Yeayyy berkat usaha tu, hati aku dah tak duduk ICU. Dah boleh main macam biasa tapi tengoklah tu, dah tak cantik macam dulu. Dah tak bertenaga macam dulu. Main2 sikit dah semput. Retak dia tak boleh cantum macam dulu. Hati aku dah fragile. Sentuh sikit boleh berderai ni. Sebab tu aku tak bagi orang sentuh. Sebab aku nak bagi dia sihat betul2. Aku yakin lama2 hati aku mesti boleh baik macam dulu kan? It's just a matter of time. I need time.

13 comments:

  1. beautiful :') rasa nak nangis baca.

    ReplyDelete
  2. haha. ok woot woot! zuhdi :P
    helmi : :)

    ReplyDelete
  3. thumbs up 5 bintang! i likeee! :')

    ReplyDelete
  4. nurin, hati hanye utk rse akal utk berfikir.. so jgn pikir psl emosi biarkn dia kuar.. luahkn emosi.. :) so x tersimpan la dlm hati nnt

    ReplyDelete
  5. awhhhhh.... please take of ur heart yang..

    terbaek! ^^

    ReplyDelete
  6. rina : (n_n)
    love-exhausted man : betul jugak kan. tq :)
    fara :baikkk fawahh :)

    ReplyDelete
  7. nurin hebat !
    nurin terbaik !
    Abaikan
    kenangan
    yang
    tak
    baik,
    Nurin ! ^^

    ReplyDelete
  8. huhuhuh,,,mari ayat mengayat,,feewwwiiittt :)

    ReplyDelete